یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

وضعيت اينترنت عادي است

اينترنت

چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۲:۰۰


مديرکل مهندسي عمليات و هماهنگي شبکه ديتاي شرکت ارتباطات زيرساخت بروز هرگونه اختلال، کندي و قطعي در شبکه اينترنت کشور در روزهاي اخير را تکذيب کرد و از افزايش ظرفيت پهناي باند اينترنت کشور به 173 لينک STM1 خبر داد.

وايمکس نيوز - حسن کريمي با اشاره به افزايش ميزان ترافيک وارده به شبکه اينترنت کشور گفت: کل پهناي باند شبکه اينترنت 157 لينک STM1 بود که با توسعه انجام شده و افزايش 16 لينک STM1 به اين شبکه در حال حاضر ظرفيت اينترنت شبکه بين الملل کشور به 173 لينک STM1 رسيده است.
وي STM1 را واحد سنجش ظرفيت پهناي باند اعلام کرد و با بيان اينکه هر STM1 معادل 155 مگابيت بر ثانيه است، گفت: اگرچه افزايش ظرفيت پهناي باند به معناي افزايش سرعت شبکه اينترنت است اما اين الزما به اين معني نيست که مشترکي که تاکنون از اينترنت استفاده مي کرده سرعت بيشتري را احساس کند.
کريمي با بيان اينکه شرکت ارتباطات زيرساخت مستقيما با کاربران نهايي ارتباطي نداشته و کاربران با يک واسطه تحت عنوان شرکت هاي اينترنتي به زيرساخت وصل مي شوند، گفت: اينکه کاربران با چه سرعتي اينترنت دريافت مي کنند بايد از سوي توزيع کنندگان پهناي باند به آن پاسخ داده شود چرا که افزايش ظرفيت پهناي باند مستقيما به سرعت اشتراک کاربر مربوط نمي شود.
مديرکل مهندسي عمليات و هماهنگي شبکه ديتاي شرکت ارتباطات زيرساخت افزايش ظرفيت ايجاد شده در کشور را به دليل تامين درخواست افزايش پهناي باند از سوي متقاضيان و شرکت هاي توزيع کننده اعلام کرد و در مورد ميزان استفاده از ظرفيت پهناي باند کشور گفت: ظرفيت 157 لينک STM1 به طور کامل استفاده شده بود به همين دليل براي تامين درخواست هاي جديد شرکت هاي توزيع کننده ترافيک اينترنت افزايش ظرفيت پهناي باند در دستور کار قرار داد.
طرح موضوع کند شدن سرعت اينترنت يک هجمه رسانه اي بود
اين مقام مسوول در شرکت ارتباطات زيرساخت در مورد کند شدن و اختلال سرعت اينترنت طي هفته هاي اخير گفت: در اين دو هفته اخير يک هجمه اي انجام شده که سرعت اينترنت پايين آمده و شرکت ارتباطات زيرساخت بايد پاسخگو باشد. اما بايد گفت که اينترنت فقط به يک نقطه يا يک شرکت محدود نمي شود که بخواهيم همه مشکلات را از اين سمت بدانيم.
وي با تاکيد بر اينکه در دو سه هفته اخير هيچگونه اتفاق غيرعادي در شبکه اينترنت کشور نداشتيم که بگوييم سرعت اينترنت به اين دليل کاهش پيدا کرده است، افزود: اين بحثي که مطرح شده بايد از سوي شرکت هاي اينترنتي که از زيرساخت ترافيک مي گيرند و به کاربران توزيع مي کنند پاسخ داده شود.
کريمي با اشاره به ضريب توزيع پهناي باند - ضريب شرينگ - گفت: کندي سرعت اينترنت ممکن است مربوط به واگذاري‌هاي بيش از اندازه از مسير يک پهناي باند باشد که شرکت ها در ارايه به کاربران انجام مي دهند. به اين ترتيب اگر مشترکان بخواهند به صورت همزمان به شبکه متصل شوند احتمال اينکه سرعت کاهش پيدا کند وجود دارد.
وي گفت: ميزان توزيع پهناي باند اگر از استاندارد ضريب شيرينگ بيشتر باشد ممکن است در برخي ساعات پيک ترافيک براي کاربراني که به طور همزمان از آن پهناي باند استفاده مي کنند کندي سرعت به وجود آورد که اين موضوع مربوط به سرويس دهنده است و به شرکت ارتباطات زيرساخت مربوط نمي شود.
مديرکل مهندسي عمليات و هماهنگي شبکه ديتاي شرکت ارتباطات زيرساخت اين نحوه تقسيم پهناي باند از سوي شرکت هاي اينترنتي را عامل اصلي و تعيين کننده سرعت اينترنت دانست که از سوي رسانه ها مورد توجه قرار نمي گيرد و ادامه داد: بايد در ميزان سرعت اينترنت ضريب شرينگ شرکت هايي که به کاربر نهايي سرويس مي دهند بررسي شود.
افزايش مجدد ظرفيت پهناي باند کشور
کريمي همچنين از برنامه توسعه اي براي افزايش ظرفيت پهناي باند کشور خبر داد و با بيان اينکه به زودي 24 لينک STM1 نيز به ظرفيت شبکه افزوده مي شود، گفت: با اين ميزان ظرفيت، شبکه اينترنت هميشه در حال کار است مگر اينکه دچار قطعي غيرمترقبه اي شويم که در آن صورت اطلاع رساني مي شود مانند قطعي اوايل امسال که کل دنيا را شامل شده بود.
وي گفت: استاندارد ضريب شرينگ به نوع سرويس هايي که اپراتورها ارايه مي دهند بستگي دارد و در کشورهاي اروپايي که سرويس هاي متنوعي را روي شبکه اينترنت ارايه مي دهند به دليل تفاوت در ارتباط اين ضريب متفاوت است.
اين مقام مسوول گفت: اگر توزيع پهناي باند شرکت هاي اينترنتي براي کاربران نهايي که همه به صورت همزمان از اين سرويس استفاده مي کنند درست صورت گيرد نسبت آن ميزان استفاده از پهناي باند يک به هشت خواهد بود.
کريمي افزود: اينکه با چه نسبتي پهناي باند به کاربران تخصيص داده مي شود و نظارت بر حقوق مشترکان در حيطه وظايف سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي است و به شرکت ارتباطات زيرساخت مربوط نمي شود.
وي از افزايش ظرفيت و تنوع تعداد سرويس هاي قابل ارايه روي شبکه اينترنت خبرداد و گفت: اين سرويس ها به زودي اعلام مي شود.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو